Kako preklicati potrdilo?

Preklic lahko imetnik ali odgovorna oseba organizacije zahtevata:

  • Osebno v času uradnih ur na prijavni službi za državne organe:
    Ministrstvo za digitalno preobrazbo
    Davčna ulica 1
    1000 Ljubljana
  • Elektronsko po elektronski pošti štiriindvajset (24) ur na dan vse dni v letu, če gre za možnost zlorabe ali nezanesljivosti potrdila, sicer pa v času, ki po veljavni zakonodaji velja za poslovni čas državnih organov. V tem primeru imetnik oziroma predstojnik (SIGOV-CA) pošlje na sigov-ca@gov.si elektronsko sporočilo z zahtevkom za preklic, ki mora biti digitalno podpisan z zaupanja vrednim potrdilom za njegovo overjanje. Hkrati mora o tem telefonsko obvestiti SIGOV-CA na dežurno telefonsko številko za preklice: 01 478 87 77.
  • Telefonsko štiriindvajset (24) ur na dan vse dni v letu, če gre za možnost zlorabe ali nezanesljivosti potrdila (telefonska številka za preklic:  01 478 87 77), sicer pa v času, ki po veljavni zakonodaji velja za poslovni čas državnih organov.

Pri klicu na telefonsko številko za preklic mora navesti geslo, ki ga je v zahtevku za pridobitev potrdila imetnik podal kot geslo za preklic potrdila oz. ga je drugače varno posredoval SIGOV-CA.

Brez gesla za preklic imetnik ne more telefonsko preklicati potrdila.

Zahtevek za preklic digitalnega potrdila

Kdaj preklic potrdila ni potreben?

Preklic potrdila ni potreben, ko imetnik potrdila zamenja delovno mesto znotraj državne uprave in pri tem obdrži isti elektronski naslov.

Če že imate veljavno SIGOV-CA potrdilo in ga boste prenesli na drug organ državne uprave, nam pošljete izpolnjen Zahtevek za prenos digitalnega potrdila SIGOV-CA na drug državni organ, ki ga podpiše predstojnik državnega organa na novem delovnem mestu.

Kdaj zahtevati preklic potrdila?

Preklic potrdila morata imetnik ali odgovorna oseba zahtevati:

  • če so bili zasebni ključi imetnika potrdila ogrožen na način, ki vpliva na zanesljivost uporabe,
  • če obstaja nevarnost zlorabe zasebnih ključev ali potrdila imetnika,
  • če so se spremenili oz. so napačni ključni podatki, navedeni v potrdilu,
  • če imetnik ni več zaposlen v organizaciji ali je prenehal z delom za organizacijo ali ni več pooblaščen za uporabo potrdila.

Zahtevek za preklic je potrebno zahtevati nemudoma, če gre za možnost zlorabe ali nezanesljivosti ipd. nujne primere, sicer pa prvi delovni dan v času, ki velja za poslovni čas državnih organov oz. uradnih ur na prijavnih službah.

Kdo lahko zahteva preklic potrdila?

Preklic potrdila lahko poleg imetnika zahteva tudi:

  • pooblaščena oseba izdajatelja SIGOV-CA,
  • pristojno sodišče ali
  • upravni organ.

Izdajatelj SIGOV-CA prekliče potrdilo tudi brez zahteve imetnika ali odgovorne osebe organizacije takoj, ko izve:

  • da je imetnik potrdila prenehal delati v ali za organizacijo,
  • da je podatek v potrdilu napačen ali je bilo potrdilo izdano na podlagi napačnih podatkov,
  • da je prišlo do napake pri preverjanju istovetnosti podatkov na prijavni službi,
  • da so se spremenile druge okoliščine, ki vplivajo na veljavnost potrdila,
  • za neizpolnjevanje obveznosti imetnika oz. organizacije iz te politike in dogovora med organizacijo in izdajateljem na Državnem centru za sotritve zaupanja,
  • da niso poravnani stroški za upravljanje digitalnih potrdil,
  • da je bila infrastruktura izdajatelja na Državnem centru za storitve zaupanja ogrožena na način, ki vpliva na zanesljivost potrdila,
  • da so bili zasebni ključi imetnika potrdila ogroženi na način, ki vpliva na zanesljivost uporabe,
  • da bo SIGOV-CA prenehal z izdajanjem potrdil ali da je bilo izdajatelju na Državnem centru za storitve zaupanja prepovedano upravljanje s potrdili in njegove dejavnosti ni prevzel drug izdajatelj,
  • da je preklic odredilo pristojno sodišče ali upravni organ.

Po tem imetnika in odgovorno osebo organizacije obvesti o datumu ter času preklica, izdajatelju zahtevka za preklic ter vzrokih za preklic.

Kaj se zgodi, ko je podan zahtevek za preklic?

Če gre za preklic zaradi nevarnosti zlorabe ali nezanesljivosti in podobno, izdajatelj Državni center za storitve zaupanja po prejemu veljavne zahteve za preklic najkasneje v štirih urah prekliče potrdilo. Če gre za preklic zaradi sprememb podatkov v potrdilu, pa je potrdilo preklicano prvi delovni dan po prejetju zahtevka za preklic. Po preklicu je tako potrdilo takoj dodano v register preklicanih potrdil in brisano iz javnega imenika potrdil.

Kaj naredim s pametno kartico, čitalnikom ali USB pametnim ključkom ob prenehanju zaposlitve na trenutnem delovnem mestu?

Ob preklicu digitalnega potrdila je potrebno pametno kartico in čitalnik ali USB pametni ključek vrniti.
Pametna kartica, čitalnik in USB ključek so last Državnega centra za storitve zaupanja SI-TRUST, zato nam navedeno opremo vrnite na naš naslov: Ministrstvo za digitalno preobrazbo, Davčna ulica 1, 1000 Ljubljana.
Ali pa predate kartico in čitalnik ali USB ključek kontaktni osebi na vašem državnem organu.

Ob prenosu digitalnega potrdila na drug državni organ, kartico in čitalnik ali USB pametni ključek vzemete s seboj na novo delovno mesto ter na novem delovnem mestu podate zahtevek za prenos digitalnega potrdila. Digitalno potrdilo lahko že takoj nemoteno uporabljate na novem delovnem mestu.