Politika zasebnosti oz. obvestilo o varstvu podatkov vsebuje informacije o tem, kateri podatki se zbirajo pri uporabi aplikacije eOsebna, kako se podatki obdelujejo in katere pravice ima posameznik glede obdelave osebnih podatkov.
1. Kaj je mobilna aplikacija eOsebna? |
Mobilna aplikacija eOsebna (v nadaljnjem besedilu: aplikacija eOsebna) je aplikacija, ki omogoča brezstično uporabo elektronske osebne izkaznice. Brezstična povezava deluje po protokolu NFC. Elektronsko osebno izkaznico sestavljajo tri digitalna potrdila na čipu osebne izkaznice, izdane v Republiki Sloveniji. Digitalno potrdilo za podpis in digitalno potrdilo za prijavo visoke ravni sta zaščitena s kodo PIN, medtem ko digitalno potrdilo nizke ravni omogoča prijavo brez vnosa kode PIN. Ko imate aplikacijo eOsebna nameščeno na svoji mobilni napravi, se lahko prijavite v katerokoli storitev prek SI-PASS, kjer izberete način prijave z elektronsko osebno izkaznico in mobilno aplikacijo. S slikanjem kode QR se lahko prijavite tudi v drugi napravi, npr. na osebnem računalniku, ne da bi morali karkoli dodatno nameščati ali prilagajati. Z aplikacijo eOsebna lahko urejate, pregledujete, shranite ali odstranite nastavitve in podrobnosti svoje elektronske osebne izkaznice. Svojo osebno izkaznico lahko aktivirate, ji spremenite kodo PIN ali jo odklenete s kodo PUK. |
2. Kdo je upravljavec aplikacije eOsebna |
Aplikacijo eOsebna zagotavlja Ministrstvo za digitalno preobrazbo (v nadaljnjem besedilu: MDP), ki skrbi za vsebinski in tehnični del aplikacije. MDP je upravljavec podatkov, ki se obdelujejo v okviru aplikacije eOsebna. Elektronski naslov pooblaščene osebe za varstvo podatkov je dpo.mdp@gov.si. |
3. Ali je uporaba aplikacije prostovoljna? |
Uporaba aplikacije je prostovoljna in brezplačna. |
4. Ali se za delovanje aplikacije obdelujejo osebni podatki? |
Za namene uporabe aplikacije se obdelujejo osebni podatki, in sicer:
Aplikacija omogoča uporabniku tudi prikaz podatkov o imetniku, ki se nahajajo na posamezni osebni izkaznici, ti pa so:
Ti podatki se le prikažejo uporabniku aplikacije, če to zahteva, in se v aplikaciji ne hranijo. Pri posredovanju podatkov za namene identifikacije imetnika osebne izkaznice v SI-PASS ali v druge elektronske storitve, SI-PASS posreduje podatke (tehnično ti podatki skupaj predstavljajo t.i. zapis v formatu jwt):
Prikaz teh podatkov je namenjen izključno uporabniku, in sicer za to, da bi lahko preveril, če je res on sam podal konkretno zahtevo. Vsi podatki, ki se obdelujejo v okviru aplikacije eOsebna, se obdelujejo izključno na mobilni napravi uporabnika in to v aplikaciji eOsebna, ki je nameščena pri posamezniku. Noben od podatkov, ki se nahajajo v aplikaciji eOsebna, se ne prenese v noben drug informacijski sistem, razen, če posameznik tega izrecne ne zahteva (na primeru: uporaba aplikacije za registracijo prek SI-PASS). Noben podatek se ne obdeluje v aplikaciji eOsebna, če tega uporabnik aplikacije ne zahteva. |
5. Na kakšni pravni podlagi se obdelujejo vaši podatki? |
Osebni podatki v aplikaciji eOsebna se obdelujejo na podlagi drugega odstavka 9. člena Zakona o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo in 177/20) in členom a/1/6 Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter o razveljavitvi Direktive 95/46/ES, saj se posameznik sam odloči ali bo uporabljal osebno izkaznico preko mobilne naprave in se bo na takšen način identificiral pri izvajanju elektronskih postopkov. Posameznik lahko svojo osebno izkaznico (oziroma sredstvo elektronske identifikacije visoke ravni zanesljivosti) uporabi za iste namene brez aplikacije eOsebna, in sicer z uporabo čitalnika pametnih kartic. V tem primeru tudi ne bo prišlo do obdelave osebnih podatkov v okviru aplikacije eOsebna. |
6. Če želite prenehati uporabljati aplikacijo |
Aplikacijo lahko prenehate uporabljati kadarkoli, z učinkom od trenutka, ko aplikacijo odstranite z naprave, na katero ste jo namestili. Če boste aplikacijo izbrisali iz telefona, boste izbrisali tudi vse podatke o dodanih osebnih izkaznicah. Iz aplikacije pa lahko kadarkoli izbrišete tudi samo podatke o posamezni osebni izkaznici, torej podatke o osebni izkaznici, kodi CAN ter osebnem imenu. |
7. Komu je aplikacija namenjena? |
Aplikacija je namenjena osebam, ki so imetniki osebne izkaznice s čipom in so bile ob pridobitvi osebne izkaznice starejše od 12 let. |
8. Kateri osebni podatki se obdelujejo? |
Za namene uporabe aplikacije se obdelujejo osebni podatki, in sicer:
Aplikacija omogoča uporabniku tudi prikaz podatkov o imetniku, ki se nahajajo na posamezni osebni izkaznici, ti pa so:
Ti podatki se le prikažejo uporabniku aplikacije, če to zahteva, in se v aplikaciji ne hranijo. Pri posredovanju podatkov za namene identifikacije imetnika osebne izkaznice v SI-PASS ali v druge elektronske storitve, SI-PASS posreduje podatke (tehnično ti podatki skupaj predstavljajo t.i. zapis v formatu jwt):
Prikaz teh podatkov je namenjen izključno uporabniku, in sicer za to, da bi lahko preveril, če je res on sam podal konkretno zahtevo. Vsi podatki, ki se obdelujejo v okviru aplikacije eOsebna, se obdelujejo izključno na mobilni napravi uporabnika in to v aplikaciji eOsebna, ki je nameščena pri posamezniku. Noben od podatkov, ki se nahajajo v aplikaciji eOsebna, se ne prenese v noben drug informacijski sistem, razen, če posameznik tega izrecne ne zahteva (na primeru: uporaba aplikacije za registracijo prek SI-PASS). Noben podatek se ne obdeluje v aplikaciji eOsebna, če tega uporabnik aplikacije ne zahteva. |
9. Funkcionalnosti aplikacije |
Aplikacija eOsebna omogoča v zvezi z osebno izkaznico dva sklopa uporabe, in sicer: a. Upravljanje osebne izkaznice, b. Prijavo v elektronske storitve prek SI-PASS a. Upravljanje osebne izkaznice,
V aplikacijo eOsebna na posamezni mobilni napravi lahko dodate več osebnih izkaznic. Po dodajanju osebne izkaznice aplikacija eOsebna shrani kodo CAN ter osebno ime imetnika osebne izkaznice.
Aktiviranje elektronske osebne izkaznice je enkratno dejanje, v katerem določite kodo PIN in s tem aktivirate režo na čipu, kjer sta nameščena digitalno potrdilo za elektronsko podpisovanje in digitalno potrdilo za prijavo sredstva elektronske identifikacije visoke ravni zanesljivosti. Za aktivacijo elektronske osebne izkaznice potrebujete začetno geslo, ki ste ga prejeli z novo osebno izkaznico. Če z začetnim geslom več ne razpolagate, lahko elektronsko osebno izkaznico aktivirate po postopku "Odklepanje s kodo PUK", ki je opisan spodaj.
Za pridobitev kode PUK za odklepanje elektronske osebne izkaznice morate obiskati upravno enoto ali diplomatsko konzularno predstavništvo.
*Več o kodi CAN - https://www.si-trust.gov.si/sl/podpora-uporabnikom/pogosta-vprasanja/elektronska-osebna-izkaznica/#can **Več o začetnem geslu - https://www.si-trust.gov.si/sl/podpora-uporabnikom/pogosta-vprasanja/elektronska-osebna-izkaznica/#tpin ***Več o kodi PUK - https://www.si-trust.gov.si/sl/podpora-uporabnikom/pogosta-vprasanja/elektronska-osebna-izkaznica/#puk ****Več o kodi PIN - https://www.si-trust.gov.si/sl/podpora-uporabnikom/pogosta-vprasanja/elektronska-osebna-izkaznica/#pin
a) Ob prvi uporabi aplikacije eOsebna izberete levo zgoraj ikono, ki ponazarja spremembo jezika ter izberete ustrezen jezik. b) Jezik lahko spremenite med uporabo aplikacije tako, da desno zgoraj izberete ikono zobnika, ki vodi v okno “Nastavitve”. Nato poiščete in izberete možnost “Spremeni jezik” ter izberete ustrezen jezik. b. Prijavo v elektronske storitve prek SI-PASS
(V aplikaciji eOsebna se izvajajo le koraki od 4. do 7. Ostali koraki so izvedeni v drugih informacijskih sistemih.)
(V aplikaciji eOsebna se izvajajo le koraki od 4. do 7. Ostali koraki so izvedeni v drugih informacijskih sistemih.) Aplikacija eOsebna je na voljo v slovenskem, angleškem, italijanskem in madžarskem jeziku. |
10. Kakšna dovoljenja in funkcionalnosti zahteva aplikacija? |
Za uporabo aplikacije eOsebna morate zaradi narave njenega delovanja odobriti dostop do nekaterih funkcionalnosti in vmesnikov na vaši mobilni napravi, zato ji morate dodeliti določena dovoljenja. Različni proizvajalci različno določajo dovoljenja, ki omogočajo uporabo nekaterih ali vseh funkcionalnosti aplikacije. Zahtevana dovoljenja so: a. Tehnične zahteve (vsi pametni telefoni)
Aplikacija potrebuje internetno povezavo za uporabo elektronske osebne izkaznice pri prijavi v elektronske storitve. Brez internetne povezave namreč ni mogoče dostopati do elektronskih storitev.
Za uporabo aplikacije pri prijavi v elektronsko storitev na drugi napravi je treba aplikaciji dodeliti dovoljenje za uporabo kamere na pametnem telefonu. Prek aplikacije se namreč s kamero zajame kodo QR, ki se v postopku prijave izpiše na drugi napravi. b. Pametni telefoni Android Če uporabljate napravo Android, mora biti tudi:
c. Pametni telefoni iPhone (Apple iOS)
|
11. Kdaj se podatki izbrišejo? |
Brisanje podatkov o osebni izkaznici, ki je bila dodana v aplikacijo eOsebna, je pod nadzorom izključno uporabnika aplikacije. Vsi podatki o osebnih izkaznicah se bodo izbrisali, ko boste izbrisali aplikacijo eOsebna iz telefona. Iz aplikacije eOsebna pa lahko izbrišete podatke tudi o posamezni osebni izkaznici, in sicer tako, da jo v nastavitvah izbrišete iz seznama dodanih osebnih izkaznic. Podatki, ki se posredujejo SI-PASS ali drugemu informacijskemu sistemu, se nahajajo v zapisu formata jwt in se izbrišejo takoj, ko informacijski sistem preveri podpis zapisa. |
12. Kdo prejme vaše podatke? |
Aplikacija eOsebna sama avtomatično (brez zahteve uporabnika) nikoli nikamor ne posreduje nobenih podatkov. Aplikacija pa se uporablja tako, da uporabnik odloči, ali aplikacija eOsebna posreduje SI-PASS-u oz. elektronski storitvi podatke o digitalnem potrdilu za namene identifikacije (t. i. zapis v formatu jwt). Digitalna potrdila za prijavo in podpis so nameščena na čipu osebne izkaznice. Tovrstno posredovanje, ki je izključno pod nadzorom uporabnika, je tudi osnovni namen aplikacije. |
13. Ali so podatki posredovani v tretjo državo? |
Aplikacija eOsebna sama avtomatično (brez zahteve uporabnika) nikoli nikamor ne posreduje nobenih podatkov, torej tudi ne v tretje države. Podatki, za katere uporabnik aplikacije eOsebna zahteva, da se posredujejo, se posredujejo preko spletne povezave neposredno v SI-PASS ali v druge elektronske storitve. |
14. Druge pravice na podlagi Zakona o varstvu osebnih podatkov in Splošne uredbe o varstvu podatkov |
Posamezniki, uporabniki aplikacije, uveljavljajo pravice v naslednjem obsegu:
Elektronski naslov pooblaščene osebe za varstvo podatkov: dpo.mdp@gov.si. Informacija o pravici do vložitve pritožbe pri nadzornem organu: Pritožbo lahko podate Informacijskemu pooblaščencu, Dunajska 22, 1000 Ljubljana, elektronski naslov: gp.ip@ip-rs.si, spletna stran: www.ip-rs.si. |
15. Statistika |
Za namen statistike upravljavec aplikacije eOsebna pridobi podatek o številu prenosov aplikacije iz Google Play, Apple Store in Huawei AppGallery. Podatek se pridobi iz Google Play, Apple Store in Huawei AppGallery in ne od aplikacije eOsebna ali njenih uporabnikov. |
Zadnja sprememba: 2023